Wat bieden wij? | Afspraak en voorbereiding


De assistente zorgt voor een goede organisatie van de praktijk. Zij heeft een beroepsgeheim. Zij zal u soms enkele vragen stellen voordat u een afspraak maakt om de benodigde tijd in te schatten. Wij verzoeken u te bellen tussen 08.00 uur tot 09.30 uur voor het maken van een afspraak voor dezelfde dag, en voor een vroege afspraak (tot 8.30 uur) op een van de volgende dagen. Hebt u meer tijd nodig of komt u met meerdere personen overleg dit even met de assistente, zij plant de benodigde tijd voor u in. i.v.m. uw privacy worden in principe alle binnenkomende telefoontjes afgewerkt in de "back-office". Deze is gevestigd op onze locatie praktijkondersteuning aan de Insulindelaan. De assistentes zijn in de ochtend van 8.00 uur tot 10.00 uur met 2 personen aanwezig om de telefoontjes te beantwoorden.

De assistente zorgt voor een goede organisatie van de praktijk. Zij heeft een beroepsgeheim. Zij zal u soms enkele vragen stellen zoals 
  ‘Wat is er aan de hand?'  of  ‘Wat zijn uw klachten?’.  Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose gaat stellen. Zij heeft informatie nodig om u zo goed mogelijk te kunnen helpen en om de benodigde tijd in te schatten.

We noemen dit triage; met behulp van triage zorgen we dat u:

·         de juiste zorg krijgt;

·         op het juiste moment (urgentie) en

·         bij de juiste hulpverlener (bijvoorbeeld bij de assistente, huisarts, of praktijkondersteuner). 


Het doel van triage is om de praktijk efficiënt te laten functioneren, de kwaliteit van de zorg te handhaven en, ondanks de toenemende drukte, de wachttijden tot een minimum te beperken.

Een afspraak bij de huisarts kunt u dagelijks maken tussen 08.00 en 09.30 uur. In principe kunt u dezelfde dag nog terecht. 
Bent u door omstandigheden - bv werk - niet in de gelegenheid op dat tijdstip te bellen, geeft u dat dan even aan bij de assistente. We plannen slechts een beperkt aantal plaatsen vooruit om patiënten die dezelfde dag gezien moeten worden daartoe alle gelegenheid te bieden. 

Hebt u meer tijd nodig of komt u met meerdere personen overleg dit even met de assistente, zij plant de benodigde tijd voor u in.
In verband met uw privacy worden in principe alle binnenkomende telefoontjes afgewerkt in de "back-office". Deze is gevestigd op onze locatie praktijkondersteuning aan de Insulindelaan. 

Om u voor te bereiden kunt u gebruik maken van de twee folders van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) hier rechts. 
Zijn er spoedeisende zaken, dan gaan die voor op de geplande afspraken. Dit kan betekenen dat u moet wachten of dat de assistente u benadert voor een nieuwe afspraak.
De assistentes - zowel van dokter Maartens als dokter Wouda - rouleren bij toerbeurt voor beide locaties.


Voor meer  informatie over triage  klik op onderstaande film:




De assistente zorgt voor een goede organisatie van de praktijk. Zij heeft een beroepsgeheim. Zij zal u soms enkele vragen stellen voordat u een afspraak maakt om de benodigde tijd in te schatten. Wij verzoeken u te bellen tussen 08.00 uur tot 09.30 uur voor het maken van een afspraak voor dezelfde dag, en voor een vroege afspraak (tot 8.30 uur) op een van de volgende dagen. Hebt u meer tijd nodig of komt u met meerdere personen overleg dit even met de assistente, zij plant de benodigde tijd voor u in. i.v.m. uw privacy worden in principe alle binnenkomende telefoontjes afgewerkt in de "back-office". Deze is gevestigd op onze locatie praktijkondersteuning aan de Insulindelaan. De assistentes zijn in de ochtend van 8.00 uur tot 10.00 uur met 2 personen aanwezig om de telefoontjes te beantwoorden.


Nieuws en mededelingen
Griepvaccinaties 2019
Griepvaccinaties 2019
Geplaatst: 1 oktober 2019
De griepvaccinatie wordt dit jaar gezet op woensdag 13 novembertussen 14.30 en 16.30

Lees meer
Zwangerschapsverlof dokter Lisanne Maartens
Zwangerschapsverlof dokter Lisanne Maartens
Geplaatst: 1 oktober 2019
Zwangerschapsverlof dokter Lisanne Maartens

Lees meer
Bemiddeling tussen VGZ en Zorggroep DOH leidt alsnog tot akkoord voor 2018-2019
Bemiddeling tussen VGZ en Zorggroep DOH leidt alsnog tot akkoord voor 2018-2019
Geplaatst: 19 december 2017
Op het voorstel van VGZ zijn de afgelopen dagen gesprekken gevoerd onder begeleiding van een onafhankelijke bemiddelaar. Deze gesprekken hebben ertoe geleid dat vandaag alsnog een tweejarig akkoord is bereikt tussen DOH en VGZ voor vijf van de zes zorgprogramma’s die door DOH worden uitgevoerd.

Lees meer